söndag 11 januari 2009

Resumé tjejhelg

Som i ett nafs tog den här helgen slut också - jag förstår inte, om tiden ska fortsätta att gå så här fort kommer man ju att vara 100 bast och sitta stickandes i en knarrande gungstol fortare än man hinner blinka. (I alla fall om man är kapabel att lära sig sticka sådär på ålderns höst, för nu har jag då ingen aning om hur man gör...)

Men det har varit en mycket lyckad helg. Det var kanske därför den gick så fort? Mina barndomsvänner L och A var här och hälsade på och vi hade en riktig tjej-weekend. Det är inte ofta våra kalendrar tillåter en tremannadejt på det här braiga sättet, men nu så äntligen!

Så klart blev det mest kackel. MASSOR att ta igen ju, även om man hörs ändå på andra sätt. Och god mat. Och GODIS. Och en runda på stan med lunch på Bellman's. Här är lite bilder...

Jag på stan.


Promenad med hundarna i skogen. Nästan all snö är borta nu! :(

Jag och Svante.

...men tyvärr är det kanske inte så jättemånga bilder jag har att bjuda på. Jag saknar ju fortfarande min överföringssladd till mobilen, och jag får det inte att fungera med att blåtanda över bilderna till datorn. Detta kan bero på att jag är en teknisk katastrof, men jag har i alla fall försökt. Så ovanstående bilder har jag "snott" från A:s kamera.

Men jag har ju ett litet dilemma angående det där med bloggen och bilder också. Uppmärksamma läsare har kanske noterat att det inte är så mycket bilder annat än på mig själv och mina hundar och diverse "döda" föremål. Detta beror på att jag har någon idé om att andra kanske inte uppskattar att jag lägger ut bilder på dem som då får cirkulera fritt i cyberrymden. Men jag vet inte...? Folk kanske vill vara med på bilder på bloggar? Jag måste fundera på detta. Men jag kommer iaf aldrig att publicera någon bild på någon annan utan samtycke, det känns schysstast så. Som en mjukstart finns ju bilderna i de två tidigare inläggen i alla fall, fast där ser man ju inte vem det är. Hahaha, så ruskigt roliga bilder det blev...

Jaja...nu ska jag softa lite och njuta av en lugn söndagkväll.

Inga kommentarer: