måndag 4 augusti 2008

Bloggar från Djungeln

It's ösregning today.

Av naturliga skäl blir det därför ingen gräsklippning. Det är dumt, för det skulle verkligen behövas. It's a jungle out there. Jocke har varit bussig och ätit lite av gräset, men han är tyvärr inte så snabb och inte blir det så jämnt heller...Faktiskt så syns det inte över huvudtaget.

Det blev faktiskt inget degande in the soffa i går kväll. Åtminstone inte i min egen soffa. Cyklade över till granntjejen (gissa färgen på cykeln...?) för att hämta min post som hon haft vänligheten att omhänderta när jag varit borta. Och så blev jag bjuden på kladdkaka...och det kan man ju inte motstå. Vi satt och snackade till...ja, sent.

Men idag har jag i alla fall satt in en motattack mot allt ätande den senaste tiden, jag åkte nämligen och tränade på Friskis på förmiddagen. Och sen har jag storhandlat på ICA eftersom kylskåpet gapade tomt och så kan man ju inte ha det. Självscanning är verkligen himla smidigt måste jag säga. Och eftersom jag tidigare (när jag pluggade) har jobbat i kassan så är jag ju van att "blippa". Men en tant försökte lite fräckt tränga sig före mig i kön. Kassörskan såg det hela och påpekade att jag var före henne, men jag lät tanten gå före ändå. Jag hade inte bråttom, jag har ju semester. Men det är lustigt att det är pensionärerna som verkar ha mest bråttom och ska trängas i kön, de som har hur mycket tid som helst...

Glömde dock köpa jordgubbar. Är jätteledsen över det, faktiskt helt förstörd. I love jordgubbar. Att man alltid ska glömma något....och att det den här gången var det allra viktigaste! Men kan ju inte åka in 2 mil till stan bara för att köpa det. Blir dyra jordgubbar det...

Jaja, what to do när det regnar? Jag är parkerad i soffan. Kanske en film, en bok eller senaste amelia.



PS. Cykeln är förstås lila. DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska dra runt Moa "the lawnmoer from hell" imorgon.. Vi kanske ska samköra om du har prima sol imorgon?! ;)