lördag 23 augusti 2008

Jocke spårar och matte badar

Jocke höll ställningarna på spårkursen idag. Efter viss förvirring hittade han rådjursklöven och skuttade glad och stolt till bilen med den. Det var ju värt en köttbulle förstås. Det är så himla skoj med de här spårkurserna, så socialt liksom. Man lägger varandras spår, fikar och snackar medan man väntar, följer med när de andra hundarna spårar. Ja, det är trevligt helt enkelt. Mycket humor i gänget också.

Jag tror att Svante är lite piggare idag. Febern har gått ner lite och han har ätit några matkulor. Det är ju bra. Men han är fortfarande ganska låg och kissrundorna går i snigeltempo. På tal om kissrundor så var jag ute och gick lite sakta efter grusvägen här hemma med hundarna. Så kommer grannen i sin bil och jag drar automatiskt med mig hundarna och hoppar över dikeskanten. Har gjort så sedan Svante var valp för då hade han en tendens att "jaga" bilar och så får ju bilarna mer plats på det viset (Svante tar ju upp typ hela vägen). Jag brukar alltid säga åt honom att stanna och så går allt smärtfritt. Men idag så var jag väl lite tankspridd och så tänkte jag att Svante är ju sjuk och orkar nog inte hitta på så mycket tok, så jag sa inget utan stod bara där och höll lite löst i kopplet. Av någon anledning fick han dock för sig att han skulle "jaga" grannens bil och jag - som är helt oföreberedd - åker med i kopplet och druttar på ändan rakt i det vattenfyllda diket. Blöt om exakt hela benen, rumpan och skorna. Mediumskönt faktiskt. Ett "jävla hund", undslapp mig nog tyvärr. Men som vanligt är det förstås inte hundens fel, utan den som håller i snöret. Han var dock billig där för ett ögonblick, såg annonsen på Blocket "hund säljes, 1 kr" framför mig...men det gick fort över såklart. Och man får väl se det som ett gott tecken, antibiotikan verkar ju ha gjort honom pigg nog att jaga bilar och det är ju under omständigheterna något bra. Men jag har ju gjort skönare saker än att traska hem dyngblöt om hela byxorna...

Jaja, no danger on the roof. Byxorna torkar, solen har varit framme idag och jag har varit duktig och rensat ogräs. På det stora hela en ganska bra dag alltså.

Inga kommentarer: