lördag 2 augusti 2008

Kvalitetstid med mormor

Inte så mycket action de senaste dagarna. Jag har mest umgåtts med mormor. Vi har pratat om vädret, hur hon och morfar träffades, hur det var när min mamma växte upp, om deklarationer, om spöken, om hur vi skulle få upp en burk med bostongurka, om den där Monte som avslöjades i Uppdrag Granskning - ja, om allt möjligt. Roligast var det att höra om allt som hon har gjort när hon var ung. Hon har faktiskt vart med om ett och annat, min mormor.

Umgåtts lite med A också, det har vart skoj. Vi tog ett glas vin på en uteservering vid hamnen i Umeå i torsdags kväll. Det var världens åskväder, men trevligt ändå. Vi tog bara ett till glas tills stormen bedarrat innan vi cyklade hem igen...

Och jag har ätit så mycket de här dagarna. Det ska ätas frukost, sen ska det fikas, sen ska det ätas lunch, och efterätt till det, sen ska det ätas glass, sen ska det fikas igen, och sen ska det ätas middag med efterätt igen och till slut ska kvällen avslutas med en massa godis. Herregud, om jag hade stannat några dagar till hade jag kunnat lämna kvar bilen här och rullat hem på egen hand. Det är väl ändå nästan bara nedför. Men hon menar ju väl, mormor...

Imorgon ska jag i alla fall åka hem. Borta bra men hemma bäst. Längtar hem lite nu faktiskt. Tyvärr kommer det ju att ta hela dagen, drygt 60 mil. Men det är ju kul att köra bil. Och så kan jag spela hög musik och skråla med för full hals hur mycket jag vill. Nice.

Inga kommentarer: