torsdag 14 augusti 2008

En tur till Skåne

Jag och hundarna har tillbringat några dagar nere i Skåne. Man måste ju utnyttja semestern till fullo, och i norr har jag ju redan varit. Min bil och jag börjar ju dessutom bli riktiga hejare på det här med långresor.

Jag har gjort följande:

- turistat på Österlen
- sett Zlatans hus i Malmö
- konstaterat att dom har blåa (!) övergångsställen i Malmö
- paddlat kajak i ungefär 2 minuter (det var vingligt och jag var nybörjare)
- återupplevt gamla barndomsminnen i Åhus
- ätit Åhusglass i Åhus (fast det var egentligen inte Åhusglass, men den var god ändå)

Sammanfattningsvis så har jag haft väldigt trevligt, även om vädret kunde lämna en del övrigt att önska...

Nu är jag trött. Det gäller på att nöta i vänsterfilen på E4:an en hel dag.

Inga kommentarer: