söndag 17 augusti 2008

Jobbångest

Min sista semesterdag. Eller - rent tekniskt - tog min semester slut redan i fredags. Men ändå. Fyra veckor går fort. Och nu är det ett HELT ÅR kvar till nästa semester. Fast jag gillar ju mitt jobb, det är inte så hemskt egentligen. Så jag har nog bara en sån där liten släng av jobbångest.

Det ska bli mest jobbigt att gå upp tidigt. Jag kommer förmodligen att vara död imorgon bitti, för jag kommer ju naturligtvis inte att lägga mig i vettig tid ikväll.

Undrar om jag kommer ihåg koden in till jobbet? Och till datorn? Tänka, tänka, tänka. Jag har säkert fått enmiljonfyrahundrafemtielva mail och ungefär lika många meddelanden på telefonsvararen. För att inte tala om den vanliga snigelposten. Det kommer nog att ta hela dagen bara att gå igenom allt det...

Min sista lediga dag har jag i alla fall ägnat åt att städa, träna och läsa. Jag läser just nu den här boken...

Chick-lit när det är som bäst. Jag kanske inte är normal, men jag har i alla fall skrattat rakt ut inte bara en gång...Härligt med "må bra"-böcker ibland.


Inga kommentarer: