fredag 29 augusti 2008

Fredagslyx

Ahhh....tänk om alla dagar i veckan vore fredagar. De är ju verkligen världens bästa dagar. En hel helg framför sig.

Och idag lyxade vi till det med att åka iväg och käka ute, vid mälaren. Fin utsikt där och så. Det var buffé med flera rätter. Jag åt såklart av allt. Vi hade inte bokat bord förrän klockan 12 ju och min mage är inställd på lunch 11:30 så jag var ju typ utsvulten. Faktiskt. Det var gott. Men servitören såg inte klok ut i håret. Liksom hår mitt på huvudet och rakat nedanför, eller hur man ska beskriva det. Det såg ut som hej kom och hjälp mig i alla fall. Men han kanske inte kan hjälpa att han har en talanglös frisör, vad vet jag. Dessutom är det ju insidan som räknas och allt det där.

Vi var rätt så många från våningen som åkte, så vi åkte i tre bilar. Chefen åkte i min bil och på väg tillbaka skulle vi åka förbi hennes hus och hämta något. Värsta villan. Vi var såååå sugna på att få se hur det såg ut inuti. Hon har nämligen rykte om sig att ha väldigt god smak så det är säkert väldigt fint där inne. Men det blev liksom "fråga du", "nej, fråga du" och till slut så vågade ingen och så åkte vi därifrån. Typiskt. När vi hade värsta läget...

Men nu är jag i alla fall i Borlänge. Bröllop i morgon ju. Längtar tills dess. Så det är bäst att jag ser till att få lite skönhetssömn nu. Vill ju gärna kunna matcha den fina klänningen som jag har köpt...

Inga kommentarer: