onsdag 20 augusti 2008

Värsta hippan!

Så gick den äntligen av stapeln, L:s möhippa. Eftersom jag var en av arrangörerna så var jag lite nervös (ja, nästan paranoid) för att allt inte skulle klaffa. Som tur var är den andra arrangören en riktig klippa, så allt ordnade sig förstås till det bästa.

Kl. 10.00 på morgonen dagen D ringer dock tjommen som har äventyrscentret vi bokat aktiviteter på och säger att det är hål i deras bubbelpool. Han hade haft hantverkare där för att laga, men då hade hålet tydligen blivit ännu större. Hmm. Han sa att relaxavdelningen nu bestod av bastu och dusch och om vi inte var nöjda med det så fick vi avboka hela alltihop. Öhhh......och exakt VAD hade han tänkt att vi skulle hinna hitta på att göra istället? Nej, där fick han allt ta och tänka om! Till slut gick han med på att vi skulle få bada i deras badtunna istället. Inga bubblor tyvärr (åtminstone inte SÅNA bubblor), men bättre än inget....förutsatt att vattnet skulle hinna bli varmt (den värms upp med fyra grader i timmen tydligen. Vi räknade ut att det skulle hinna bli 20 grader varmt, eller kallt snarare. GAAAAAAAH!).

Det har varit ett himla hemlighetsmakeri det här. L skulle ju inte veta något, bara bli bortrövad när hon minst anade det...tyvärr verkar det som att hon hade blivit lite misstänksam ändå. Hennes mor lyckades i det närmaste försäga sig och sedan hade jag, min klant, blajjat här på bloggen om att jag skulle vara ledig från jobbet. Jag skrev ju det där mitt i natten och tänkte väl att det hinner ju inte hon läsa...Men tydligen läser hon bloggen till frukost istället för morgontidningen av någon outgrundlig anledning. Och sedan när hon såg min bil svischa förbi i Borlänge på en helt vanlig tisdag så lade hon nog ihop två och två. Men lite överraskad blev hon nog ändå....hoppas jag.

Vi bjussade på lite champagne medan hon fick svida om till den noga utvalda möhippe-kostymen. Kostymen bestod av urtvättad pyjamas, grön långhårig peruk, enormt stora solglasögon formade som stjärnor (lila) och en banderoll som det stod "L:s möhippa - Sista natten med gänget" på. Hon har aldrig varit sötare!!!! Hehe. Lägger dock inte ut någon bild. Var man inte på Kupolen och såg henne göra succé med att sälja fräckisar och be om äktenskapsråd så får man skylla sig själv...(och så skulle jag antagligen bli mördad med ett par lila stjärnglasögon en mörk natt av någon i grön peruk om jag lade ut bilderna).

Hon lyckades faktiskt sälja slut på alla fräckisarna i burken. Mycket imponerande. Tyvärr var människorna inte så bra på att ge äktenskapsråd. Oroväckande många tyckte att hon inte skulle gifta sig alls....eller skilja sig på en gång. Men dom var nog bara avundsjuka tror jag....Några karlar var dock inne på filosofin att det bara är att låta fruntimmret bestämma så ordnar sig allting. Mycket klokt sagt.

Höjdpunkten var dock de inbokade aktiviteterna på ICE Äventyrscentrum. Vi började med lasergame, en kamp på liv och död. Grönt lag (dvs MITT lag såklart) vann! Efteråt var vi så svettiga och trötta att vi nog såg ut som halvdöda fiskar allihop. Men kul var det! Därefter dansmattorna, och sedan sumobrottningen. Jag hade verkligen sett fram emot sumobrottningen - och jag blev inte besviken! Det var inte lätt att röra sig i de där dräkterna och sumofötterna var liksom svåra att få med sig. Tänkte bjuda på lite sköna bilder...





Man har aldrig varit snyggare....hm.

Till sist var det dags för lite relax i badtunnan. Den hade till vår lycka hunnit bli uppvärmd till 41 grader istället för 20 som vi fasade för...härligt!

Kvällen avslutades sedan med middag på Broken Dreams och tjejsnack natten lång. Och jag åt så mycket att min mage kändes som en badboll uppblåst till bristningsgränsen. Den kändes till och med fortfarande likadan nästa morgon när jag vaknade....det är tur att vi tjejer har en extra glassmage.

Sammanfattningsvis så blev det en väldigt lyckad hippa. Hoppas att L också tycker det, allt var ju för hennes skull. Men jag har blåmärken på konstiga ställen, bland annat ett på vardera bicepsmuskeln...märkligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att *L* älskade den!! Är underbart nöjd, kunde inte ha blivit en bättre dag ( eller iofs hade ju kunnat slippa kupolen men vad är en möhippa utan lite fönedring... ;) Ice var ju så skoj och ett stort + med broken dreams helt klart min favorit restaurang måste ja säga, märks att det var 2 proffs som planerade! =) Kram & tusen tack igen!

Anonym sa...

ad kul att får läsa om hippan! Undrade ju så hur allting blev! :D Ses om en vecka jenny! :)

/Maria S