söndag 3 augusti 2008

Home sweet home

Nu är jag hemma igen. Skönt. Det blev några mil i bil idag. Startade kl. 10 i morse från Umeå och kom fram kl. 17, ganska snabbt marsherat ändå. Resan gick bra, men efter Sundsvall blev det jättemycket trafik och jättemycket regn. Jobbigt att trängas med alla semesterfirare.

Huset stod kvar när jag kom hem i alla fall. Och gräset hade förökat sig som väntat, så det blir väl ett varv med klipparen imorgon. Men faktiskt så har också min fina Mårbacka pelargon börjat blomma medan jag varit borta, fina ljusrosa blommor. Den har levt i många år den...Jag älskar pelargoner. Egentligen tycker jag mest om röda (i blå krukor), men den här är ju en Mårbacka. För de som inte vet det är Mårbacka typ pelargonernas Roll's Royce....


Min Roll's Royce.

Klematisen har också slagit ut!

Förstår att det måste vara oerhört fascinerande att läsa om mina blommor, men fördriver lite tid innan Bones börjar kl. 20. Då blev det lite blajjande här...

Tonight blir det i alla fall bara dega in the soffa. Men jag var i alla fall duktig och städade huset innan jag åkte, så jag har kommit hem till ett skinande rent hem. Härligt.

Inga kommentarer: