fredag 17 april 2009

Äntligen fredag!

Jag sitter på altantrallen med laptopen i knät och försöker skriva det här blogginlägget. Solen värmer. Men tyvärr så ser jag nästan inte någonting alls på datorskärmen, det blir för ljust liksom. Men jag vägrar gå in. Det är för skönt ute. Så det är med lite reservation för att jag kanske råkar skriva konstiga ord eller lägga upp märkliga bilder som jag skriver det här inlägget. Om något dylikt inträffar så beror det på att jag inte ser vad jag gör.

Idag är det fredag - skönt! På fredagar är det alltid lite avslappnad stämning på jobbet. Det är inte det att vi inte jobbar hårt ändå förstås...men ja, lite fredagsstämning måste man ju ha. Idag diskuterade vi bland annat huruvida James Bond (Daniel Craig alltså) är en hunk eller inte. En (kvinnlig) kollega har nämligen honom som bakgrundsbild på datorn och hävdar att de pratar med varandra då och då, hon och James Bond. Andra påstår att han inte alls är någon karl att sträva efter, mest för att han är "hård" och inte har några känslor. Den kvinnliga kollegan hävdar dock envist att känslor har han visst det, eftersom han kramas hela tiden (?) i filmen. Själv uttalar jag mig inte, eftersom jag inte har sett filmen och knappt vet hur karln ser ut heller.

Sedan diskuterade vi också vad vi ska ge till en kollega som går i pension nu i maj. Diskussionen spårade - som väntat - ur lite, när vi kom in på att hon gillar att åka utomlands, sola och bada. Eftersom vi har en virkarinna (alltså en kvinna som kan virka - och sticka också för den delen) ibland oss, föreslogs det att det kanske skulle virkas en baddräkt till den snart pensionerade kollegan. Virkarinnan hade nämligen virkat en baddräkt till sig själv en gång, men tyvärr blev den lång när hon badade med den. Det var så hon uttryckte det; den blev LÅNG. Eh...jag förmodar att det innebär att passformen liksom blev dålig. Kanske till och med så dålig att en pinsam situation uppstod. Kanske inte så bra baddräkt då. Själv föredrar jag nog mina bikinis av traditionellt bada-material.

Var precis ute på hundpromenad också. Iklädd denna snygga utstyrsel...


...jeanskjol och skitiga gummistövlar. Men det får man väl ha i skogen? Och hey...det är ju nästan lite Caroline af Ugglas goes melodifestivalen, så jag kanske till och med är lite modern? Kolla föresten in mitt smarta hund-bälte jag har runt midjan. Det är ett litet tips till folk med fler än en hund. Det är jättesmidigt att ha Jocke fastsittande i magen hela tiden så behöver jag inte bekymra mig över honom utan kan i lugn och ro koncentrera mig på att hålla i Svante. Det behövs nämligen lite koncentration för det då och då, eftersom en del tror att Svante är starkare än mig. Och det är han kanske också. Kanske.

Det går säkert att köpa sådana där hund-bälten någonstans för dyra slantar, men jag har gjort mitt alldeles själv. Eller, nästan i alla fall. Det är ett gammalt snickar-bälte (tror jag) som jag har fått tag i som det redan satt en krok i. Eftersom den (förmodligen) ölmagade tidigare ägaren till detta bälte var lite större i omkrets än jag har jag bara gjort några extra hål, och VIPS hade detta eminenta hund-bälte tagit form. Jag skulle inte klara mig utan det!


Några fler bilder från promenaden...

Vart tog Svante vägen nu?

Jaså, han badar i det där äckliga diket nu igen...


Och han dricker snusk-vattnet också! Jag tror dessutom att han precis blev döv på båda öronen, för han tycks inte höra att jag skriker att han ska gå upp därifrån.

Plask plask, jag höööööör inte...

Tussilagosarna (eller vad det nu heter i plural bestämd form) har kämpat sig fram även här nu.

Jocke leker sin favoritlek - jaga löv. Så nu är han också döv. (dagens rim, haha!)

Och nu ska jag - eftersom jag inte får nog av skatter och deklarationer på jobbet - deklarera, tänkte jag. Så kom ihåg att ni måste deklarera gott folk, senast den 4 maj! Och gör det på nätet, hur smidigt som helst! Så fick jag det sagt också.

Inga kommentarer: