fredag 10 april 2009

En runda i Skåne

De härliga vårdagarna i Skåne fortsätter. Vi har till och med ätit frukost ute i solen nästan varje morgon! Helt sjukt skönt.

Igår spelade jag och I tennis också. Jag får nog ändå säga att jag skötte mig hyfsat bra för att mest ha bollat tennis med mjuk boll med pappa när jag var liten. Det är ju inte riktigt som badminton, som jag har spelat desto mer. Jag måste nog skryta lite och säga att jag till och med vann över I när vi spelade en match och han körde med vänster hand. Och då bör tilläggas att han ändå blev klubbmästare i Vombs tennisklubb för något år sedan... Men jag vet inte om vinsten EGENTLIGEN berodde på att han var schysst eller om det var jag som var bra. Jag väljer att tro det senare tillsvidare.

Senare på kvällen blev vi bjudna på grillat hos några vänner till I. Det var premiärgrillning för mig i år! Trevligt och väldigt gott.

Idag har vi njutit av solen hela dagen. Vi har trängts med övriga människor på Österlen som åkt omkring på konstrundan. Vi har dock inte själva tittat på så mycket konst. Istället gjorde vi en egen liten tur till ett ställe som heter Forse Mölla med ett jättefint vattenfall. Om det är någon som har sett filmerna av Richard Hobert om Mikael Persson så är det där de spelade in scenerna som utspelade sig på Glädjekällan. Mycket fint. Här är några bilder därifrån...




Efteråt käkade vi onyttig mat på ett gatukök någonstans i någon liten håla och sedan bar det av till havet vid Haväng. Hur vackert som helst, verkligen! Nästan folktomt också så vi kunde ligga där på en filt på stranden nästan helt ensamma. Hur skönt som helst och solen värmde. Dock var det endast Svante som tyckte att det var varmt nog i vattnet för att bada...

Lägg märke till att alla säger "cheese" på den här bilden.

Det är lyckliga får som betar på Haväng.

I med hans ögonsten. Det är bara solnedgången som fattas.

Man kan tro att det är en amerikansk western...men det är faktiskt Skåne.

GLAD PÅSK ALLIHOP!

Inga kommentarer: