onsdag 1 april 2009

Dagens aprilskämt

Idag är det 1:a april. Då hör det till att man ska luras. "April, april din dumma sill...", ni vet. Och på mitt jobb är vi riktigt humoristiska, varför jag möttes av denna lapp när jag väntade på hissarna imorse. Till saken hör då alltså att vi har två stycken (mycket långsamma och mycket trafikerade) hissar.

Den ena hissen var då märkt "damer" och den andra "herrar".

Humor på hög nivå skulle jag vilja säga. I övrigt har det varit en trevlig dag. Vi har haft en "diskussions"-dag hela dagen och arbetsgivaren bjöd på lunch på Real nere vid hamnen. Alltid trevligt!

Väl hemma har jag sedan försökt mig på att sätta in de bakersta sätena i min 7-sitsiga bil. Jag ska ju nämligen besikta den på fredag och då måste tydligen samtliga säten finnas på plats. (Normalt sett har jag ju inte det eftersom hundarna ska få plats). Förra året fick jag ombesiktning bara för att jag inte hade satt i stolarna. Ganska surt...så det gör jag INTE om! Och då hade jag ändå - inför att jag skulle köpa bilen - kollat upp på Konsumentverkets hemsida vilka som var de vanligaste felen för just den här bilen på besiktingen. Det vanligaste felet var givetvis att alla stolar inte satt i... Minnet är bra, men kort.

Hursomhelst så var det ganska trixigt att få dit de tunga asen till stolar - jag svor en hel del - men nu så sitter de där i alla fall. Och de sitter fast. Tror jag.

Inga kommentarer: