lördag 18 april 2009

Krattande och sånt

Är det någon som funderat på om man krattar eller räfsar löv? Det kanske är samma sak, jag vet inte. Hursomhelst så har jag gjort det idag i alla fall. Tänkte att gräsmattan ju måste få en chans att se solens ljus för att kunna bli grön.

Egentligen var det så mycket jag skulle göra idag. Måla lister till exempel. Jag ska göra det ute, hade jag tänkt. Blir mindre kladd inne då. Och sen mäta upp, tänka rätt, såga snyggt och spika fast dem. Det saknas nämligen diverse lister i mitt hem och det har tyvärr varit så alltför länge...så nu får det vara nog! Men det var inte så varmt idag som jag hade tänkt. Det måste tydligen vara över 10 grader + för färgens skull. Och det var det inte idag, åtminstone inte i skuggan. Så jag slapp. Eller jag menar...jag kunde inte göra det idag. Eller...jag gjorde det inte i alla fall.

Så istället har jag krattat.


Ni får ursäkta att jag ser ut som en idiot på de här bilderna, och då menar jag inte bara i klädväg. Men tänkte att bloggen ju blir lite roligare och mer levande med lite bilder. Och jag blev liksom tvungen att lägga upp den hemska högra bilden - trots att den verkligen inte ser klok ut - eftersom telefonen ramlade ner från staketet och blev repig när jag skulle ta bilden. Så om jag inte använder bilden har ju telefonen (min rosa, fina snuffinuff-telefon...) blivit repig till ingen nytta liksom.


Och vad är det som skymtar därborta? Jodå, mer att göra. Brädor som ska spikas upp på carporten. Suck. Men de är färdigmålade i alla fall. Alltid något.

Svante ville gärna vara med och hjälpa matte att kratta. Eller, han ville vara med i alla fall. Helst mitt i. Han kör "om-man-lägger-sig-mitt-i-lövhögen-kan-ingen-missa-mig-och-jag-kanske-blir-klappad-då"-filosofin.


Skottkärran. Eller rullebör som det så konstigt heter i Skåne.

Sedan har jag tagit fram utemöblerna, skurat dem rena från fågelskit och diverse annat och lagt dit dynorna också. Trots att det inte varit höjdarväder idag gick det ändå att sitta på altanen i solen och tycka att det var lite varmt och skönt, eftersom det blir lite lä där. Härligt!

Granntjejen L med bebis och hennes väninna V kom förbi en sväng också och snackade lite, trevligt trevligt.

Har också passat på att bara lata mig lite i solen med en bok. Har precis börjat på "Den jag ville ha", med Sheila O'Flanagan. Det blir lite vila från deckarna, tänkte jag. Skönt med lite chick-lit mellan varven.

Inga kommentarer: