måndag 27 april 2009

Helgens aktiviteter...

Ojsan, det blev visst inte så mycket bloggande i helgen. Det är sådär när man har en massa trevligt för sig och tiden bara flyger iväg. Så jag får väl dra en snabb resumé nu istället...

I har varit här ju och det har varit väldigt, väldigt trevligt - som alltid. Och fint väder har vi haft, rena sommarvärmen! (Eller så var det lite väl optimistiskt tänkt att tro att det var bikini-väder, för nu känner jag mig förkyld plötsligt. Ont i halsen. Blä.)

På fredagen hade vi biljetter till Big Comedy i Västerås konserthus. Ni vet, med Johan Glans, Henrik Schyffert, David Batra mfl...en massa stand-up, helt enkelt. Jag ville främst se Johan Glans. Han är ju bara hur rolig som helst. Han behöver nästan inte ens säga något. Bara stå där, och ändå är han rolig. Haha.... Showen var jättekul, hur som helst. Vi hade kanonbra platser också, på andra raden! Men ändå lite på sidan så att vi inte satt i den akuta riskzonen för att få kommentarer och frågor från komikerna...skönt.

Showen började inte förrän kl. 20 så vi passade på att ta en liten fika/middag-liknande grej på Kalle på Spången inne i stan. Det var mysigt. Kändes lite varm sommarkväll liksom. Vi satt ute (och för de frusna, dvs jag, fanns filtar att kura ihop sig under).

I väntar på maten...


Jag tog en (förmodligen) onyttig grillad baguette med skinka och mozarella. Men mumsig var den. (Och lite sallad medföljde ju trots allt).

Någon öl blev det inte för min del, men min lycka var total när jag såg att de hade Trocadero! Och i glasflaska!

Lördagen ägnade vi faktiskt åt hårt arbete. De sista brädorna på min carport spikade vi fast, och vi var till och med riktigt händiga om jag får säga det själv. På kvällen invigdes sedan min grill för året, mycket gott!

Nu ska det grillas!

Kött och champinjoner...

I och jag.

Karlarna grillar.

Härligt att kunna sitta ute!

Gott med bakad potatis, vitlöksbröd och tzatsiki till grillat.

Världshistoriens muppigaste bild - men skål ändå!

Och innan den här bloggen förvandlas till ett matlagnings-program på TV eller något dylikt, så ska jag hejda mig med att lägga upp bilder på mat... Istället kan jag berätta att även söndagen ägnades åt hårt arbete i form av målning av fönster bland annat. Och I var en ängel och bytte till sommardäck på min bil. Det som skulle ha tagit 100 år för mig tog inte 100 år för honom, om man säger så. Och bara för att inte fastna i mat-träsket tänker jag inte berätta vad vi åt på söndagen, förutom att det var något nyttigt med fisk. Faktiskt.

Och nu har I åkt hem. Det känns tråkigt och tomt. Och förkyld är jag också. Så nu ska jag krascha i soffan och hoppas att det är något lagom underhållande på TV.

Inga kommentarer: