torsdag 23 april 2009

Väntar...

Snart kommer I att köra ner här på min grusuppfart med sin lilla (eh...stora, menar jag) landrover. Längtar... Jag tror att hundarna också förstår att jag väntar på någon, för de springer här fram och tillbaka och tittar i fönstren.

Jag har ganska precis kommit hem. Har varit några timmar hos veterinären i Strömsholm med Svante. När de gjorde alla prover på grund av lunginflammationerna hittade de ju kristaller i hans urin och därför skulle de göra ultraljud idag för att se om det fanns några stenar i urinblåsan/röret/njuren.

Jag hade tid kl 15 men fick inte komma till själva ultraljudet förrän 17:15! Mycket väntan, men de behövde tydligen ultraljudsapparaten inne på någon operation. Så jag fick en kopp kaffe och lite tidningar att läsa. ICA-kuriren, någon jakt-tidning och så. Mycket intressant. Jag dricker ju inte ens kaffe. Egentligen. Men jag drack lite ändå. Det var mjölk i så det gick bra. Man måste ju hålla sig vaken också när man sitter och väntar...

Svante var väldigt duktig i alla fall. Av någon anledning älskar han veterinärer. Trots att de alltid säger något om "häst", "hästsläp", "du har ju kommit fel, du ska inte vara på smådjurskliniken utan på hästkliniken, haha" och liknande kommentarer. Så det är ju bra.

De hittade inga stenar! Skönt. Han fick ta ett nytt urinprov dock, så ska veterinären ringa mig imorgon så ska vi prata om resultatet. Men härligt att det inte var några stenar i alla fall!

Inga kommentarer: