måndag 20 april 2009

Min måndag

Idag är det måndag igen och jag har varit trött som en gnu hela dagen. Kanske för att jag var tvungen att gå upp extra tidigt för att få iväg bilen till verkstaden i tid innan jobbet. Idag skulle nämligen sidospegeln bytas ut (för de som inte minns, så gjorde jag en liten fadäs på Car Wash Center, där sidospegeln i princip lossnade under biltvätteriet). Och de skulle fixa dragkroken till besiktningen också.

Väl på jobbet (efter en otäck tur med lokalbussen) ville inte min dator starta. Bara svart skärm liksom och några konstiga text-rader. IT-support-killen grejade en massa med den och sedan skulle den stå och installera saker i stort sett hela dagen, så jag har inte kunnat jobba så operativt idag. Istället har jag läst lite domar och annat för att hålla mig uppdaterad inom skatterätten. Det är ju bra att passa på att göra det när man får en sådan där naturlig paus, tänkte jag. Det är ju ändå sådant man måste göra, men som man inte har tillräckligt med tid till alltid.

Till morgonmötet hade en kollega bakat en kaka också, det var mycket trevligt! Skattetilläggs-diskussionen gick liksom mycket lättare då... Det var en sådan där kladdig sak, med någon vaniljkräm i mitten och färska jordgubbar till. JORDGUBBAR! I love it. Det måste bli sommar snart, så att jag kan äta det tills jag dör. Om jag inte hade varit begåvad med allmänt hyfs, så hade jag kunnat sluka hela den där skålen med jordgubbar. Men det gjorde jag förstås inte.

Och efter jobbet var jag tvungen att åka den där bussen igen för att hämta bilen. Usch, jag gillar verkligen inte det. Just den här bussen är det så mycket folk på också, man får stå som packade sillar. Jag var dessutom lite halvsen och orolig för att jag inte skulle hinna hämta bilen innan de stängde på verkstaden så jag var liiiiiite stressad när busshelvetet skulle stanna på VARENDA hållplats och släppa på 20 personer, stanna på varannan hållplats och släppa av 1 person samt stanna vid varje rödljus efter vägen. 2 minuter innan stängning svischade jag in genom dörrarna...!

Jag vet inte vad det är med mig och bussar. Jag kanske har blivit bortskämd av att åka runt själv i en så stor bil hela tiden...? Det nästan ekar ju därinne, så mycket plats har jag.

Spegeln ser fin ut i alla fall. Härligt! Men nu har jag börjat få ångest över att återvända till Car Wash Center för att kräva betalning för lagningen. Killen där sa ju att de skulle betala. Men det kanske de inte kommer ihåg nu? Eller värre - de kanske har filmat hela backa-incidenten (och sitter och garvar åt den på fikarasterna) och menar att det var MITT fel! Men det var det ju inte. Inte riktigt i alla fall. Backspeglarna rörde sig konstigt fram och tillbaka även när jag körde åt rätt håll (dvs framåt). Jaja...vi får väl se. Men jag vet att jag kommer att vara en mes. Jag är ingen förhandlare. Om de säger "Nej du, det där betalar inte vi" så kommer jag att säga "Nehej, vad synd, OK, då går jag, förlåt för att jag störde". Typ. Jag tror i alla fall att jag kommer att vara en mes. Men det kanske jag inte alls kommer att vara. Jag kanske blir arg! Och då jävlar! Rätt ska vara rätt.

Vi får se. Imorgon. Eller på onsdag. Eller...snart.

1 kommentar:

Angelica sa...

Vad du än gör, bli inte så arg att krokodiltårarna kommer.. jag känner dig. Eller?! Det kommer att gå skitbra, stå på dig. Om de tjaffsar kan du ju bara hänvisa till att du FAKTISKT är jurist och ska stämma hela företaget. Att inge lite respekt skadar inte. ;)