fredag 17 oktober 2008

Fredagsmys

Vore det inte häftigt om man kunde blogga en lukt? Jag var ute nyss med hundarna och det luktar så gott när grannen eldar med ved. Jag kanske är lite skadad som tycker att det luktar gott, men det bara är så. Jag associerar liksom till frisk vinterluft, jul, mys och allt möjligt. Eller jag vet inte. Det kanske bara är en god lukt även utan associationer? Men tänk is på mälaren så att man kan promenera ut till någon av öarna och slå sig ner där i en snödriva och grilla korv. Då luktar det gott. Strålande sol som gnistrar i snön, givetvis. Så att man blir solbränd om kinderna till och med. Hääääärligt!!! Och vit snö, inte gul. Man ska inte äta gul snö. (Det är nog i och för sig inte så bra att äta vit snö heller kanske). Bättre att äta korv.

Apropå is på mälaren, jag undrar vart jag har mina isdubbar? Jag har nämligen ett par som jag gjort själv i slöjden på mellanstadiet (tänk inte ens tanken, det är kvalitetsdubbar vi talar om här!). Jaja, det är ju inte is än....får nöja mig med eld-lukten så länge.

Det planeras för en julfest på jobbet. Tanken var att vi skulle bjuda in IT-snubbarna på våningen också. Och även IT-snubbarna (och jag tror till och med att det finns någon IT-tant) på våningen under (6). Men där stötte vi på patrull. Datanördarna på våning 6 ville nämligen inte ha någon fest med de "torra juristerna". Eh......!!! Jag vill inte sänka mig till deras nivå och säga något om att man kan ju undra vilka som är socialast av oss så fastklistrade vid sina datorer som dom är. Så jag säger inte det. Men jag vill bara tala om en gång för alla att jurister inte är torra. Vi är smarta och roliga. Det är så mycket humor i vårt gäng så det sprutar ur öronen på oss. SÅ DET SÅ. Bara för att vi tycker att livet har mer att erbjuda än World of Warcraft behöver dom ju inte bli sura. Vi försöker faktiskt bjuda till lite här och vara trevliga, hallå!

IT-snubbarna på våran våning (7) ville i alla fall gärna vara med. Dom måste ha insett att vi ju är skitroliga, vi har ju trots allt spelat Guitarhero och Singstar tillsammans. Det kom även fram att IT-snubbarna på våning 7 inte riktigt gillar IT-snubbarna på våning 6. Jag vet inte vad det är för en intern konflikt som ligger och lurar där, men det är ju onekligen lite spännande... Nästan lite dagis-nivå faktiskt. Ibland brukar IT-snubbarna på våning 6 stjäla vattenkokaren från IT-snubbarna på våning 7. Man förstår ju att dom blir arga. Plötsligt är den bara borta när de blir sugna på te-vatten liksom! Intriger på hög nivå, minst sagt.

Men nu är det fredag! Skönt. På vägen hem svängde jag förbi Djurmagazinet och köpte hundmat till mina lurviga pojkar. Jag tänkte lite optimistiskt att det är ju ingen match att kånka på två stora 15-kilos matsäckar, några ben, grisöron och hundkex själv. Det var emellertid inte lika smidigt som jag hade tänkt, men det gick till slut. Det såg antagligen inte klokt ut, för jag syntes knappt bakom alla grejor. Och TUNGT var det. Tur att jag är stark, hehe. Det var först på vägen ut, 10 meter från bilen som jag upptäckte att de har kundvagnar som man kan ta till sin hjälp....smart, Jenny. Nästa gång kanske man ska tänka efter före innan man tror att man är Hulken.

Ikväll ska i alla fall jag och hundarna ha myskväll. Ingredienser:

- En TV.
- En soffa.
- En gosig filt.
- Massa kuddar.
- POPCORN.
- Trocadero.
- Grisöron (ett till Svante, ett till Jocke, jag avstår).
- Doobidoo (jag vet, vuxenpoäng).
- En film (en romantisk komedi vill jag ha).
- En tjejtidning till reklampauserna.
- Tända ljus.

Så nu är det godnatt med datorn för ikväll.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh men åh, har ju också gjort isdubbar i mellanstadiet! Kanske ska leta upp mine när jag är hem över jul! Om jag inte hinner använda dem på isen kanske jag kan ta me dem over here o se farlig ut när jag åker tunnelbanan sent...el nåt...

Jenny sa...

Hehe...härligt att fler har sådana kvalitets-dubbar i sin ägo. Dom rockar! Skummisarna får se upp på tunnelbanan...