måndag 13 oktober 2008

Helgen är för kort...

En härlig helg är över. Det är dumt. Jag har gjort en massa trevligt med någon som är trevlig. Ätit på Bellmans med bio efteråt. Vi såg Rallybrudar. Jag tyckte nog att den var rätt så bra faktiskt, lättsam att se liksom. Söta bilar också. Sådana där Volvo PV och Amazoner och sånt. Och hennes rejsingbil var ju rosa också, såååååå fin! Det är synd att inte min bil är rosa. (Men jag tycker om den ändå förstås.) Och just det - de obligatoriska popcornen var förstås med på biobesöket. Tyvärr var jag ganska mätt efter fläskfilétoasten (rekommenderas!) och jag vet inte vad som hade hänt med min popcorn-glass-godis-och-annat-onyttigt-mage...? Den kanske var inställd på glass eller nåt, för det gick inte i många popcorn i alla fall.

Igår blev det en promenad, gick milen på Björnön faktiskt. Vi och hela Västerås, kändes det som. Varenda Västeråsare hade nog vaknat upp på morgonen och tänkt "Ja, idag är det söndag. Vi åker till Björnön och promenerar bort den där feta gräddsåsen vi åt igår!". Men milen orkade de inte gå, minsann, så vi behövde inte trängas under hela sträckan i alla fall. Någon hade till och med tagit mopeden (fast man inte får det)...känns som att denne någon missuppfattat det här med friluftsupplevelse lite grann.

Men det var kanonfint höstväder i alla fall. Hade med lite picknick också och fikade lite på en brygga vid vattnet efter ungefär halva sträckan. Mysigt! Lite mör i benen efteråt bara...(inte av fikandet alltså)...


Svante och Jocke på Björnön.

I torsdags hade vi lunchbowling på jobbet också. Vi jurister har nämligen blivit utmanade av revisorerna i bowling. Vi bara måste ju därför anta denna utmaning! Problemet är bara att vi kände att vi nog måste öva. Så därför tänkte vi att vi skulle knata ner på stan och luncha lite på Strike och samtidigt slå några klot. En mycket god idé, visade det sig, eftersom vi var HELKASSA på bowling. (Jag fasar för att revisorerna kommer att vara oförskämt duktiga). Eller...egentligen var jag ganska så bra faktiskt, om jag får säga det själv. Jag kanske inte fick någon strike, men det var bara otur ju. Jag fick ner massor med pinnar faktiskt. Käglor, menar jag.

På tal om att öva, glömde nästan att berätta det allra viktigaste som hänt i helgen. Jag har nämligen kollat på Solstollarna! Ni minns väl detta underbart förträffliga TV-program från 80-talet...?

Ulla-Bella, min sekreterare.

Man blir ganska nostalgisk. Det lustiga är att jag fortfarande tycker att det är roligt. Innebär det att man inte är klok i huvudet...? Eller bara att man har barnasinnet kvar, kanske. Roligast är det när Freestyle ska göra reklam för Knegoff's hårspray. För man kan verkligen se att de hänger upp och ner för att håret ska stå rakt upp... Familjen i husvagnen är också sjukt roliga. Hattarna på, alltid. Men jag noterade faktiskt att deras bil inte ens har någon dragkrok...det är ju lite märkligt?

Hursomhelst, jag upptäckte att Solstollarna till och med har en officiell hemsida - för den som vill frossa.

Inga kommentarer: