tisdag 28 oktober 2008

Kom igen nu, revisorer!

Revisorerna håller på att fega ur om den här bowling-matchen. Och detta beror tydligen på att en av deras "atleter" har brutit benet och inte kan delta. Är inte det fjantigt? Vi är ju redo! Vi är tränade! Vi är helkassa, men taggade! Revisorerna tar det här på för stort allvar, tror jag. De håller tydligen på att rekrytera några UTOMSTÅENDE (läs: före detta kollegor som slutat, kollegor som är duktiga på sport) till sitt bowling-lag också. Ja, jag vet inte vad det ska bli av det här till slut.

Det är många som är sjuka på jobbet också, idiotiska förkylningar. Vill inte ha, vill inte ha, SKA inte ha. Jag pimplar echinatex och ber för mitt immunförsvar. Jag tror det fungerar, men man blir väldigt kissnödig av behandlingen...

Jag har fått post från JOTEX idag. De vill att jag ska köpa julgardiner, handdukar och annat krafs från deras julkatalog och nu har jag erbjudits 150 kr rabatt. Och i slutet på brevet skriver avsändaren "Trevlig Hälsning! XX". Det kanske är jag som är knäpp som funderar över sånt här, men så säger man väl inte? "Vänliga hälsningar" är ju vanligt, men "trevlig"? Ja, vad vet jag? Man kanske säger så här. Jag tyckte bara att det såg lite konstigt ut. Men det är ju bättre än "Med ovänliga hälsningar" som jag fick en gång av en arg kund på jobbet. Man kan ju inte vara populär jämt... Och man får ju visa lite uppskattning för kundens kreativitet ändå.

Imorgon ska jag på muntlig förhandling i domstolen med jobbet. Jag laddar. Det känns lite spännande och nervöst, jag hoppas vi vinner!

Men nu är det snart Rosa Bandet-galan på TV. Tänkte titta på det. Ni har väl köpt ett rosa band allihopa...?

Inga kommentarer: