fredag 3 oktober 2008

Helgen hägrar

Idag har det (som sig bör på en härlig fredag som denna) varit fredagsstämning på jobbet. I alla fall framåt eftermiddagen, när en av tjejerna i kontorslandskapet började vifta med en peruk som hon av någon anledning hade med sig. Hon spatserade runt lite i den fina skapelsen, långt rött hår med ljusa slingor i. Den såg ganska äkta ut faktiskt. Hon hade tydligen köpt den i London "bara för att" liksom. Inte för att hon skulle på maskerad, utan för att "den kan vara bra att ha" (!!!). Konstigt, jag har aldrig upplevt en sådan känsla inför en peruk. Vi blev dock erbjudna att låna härligheten närhelst vi skulle känna för det. Ett underbart erbjudande. Kanske vid nästa muntliga förhandling i domstolen...?

Läste något skrämmande på Expressen också, nämligen att en 75-årig man varit ute och kört bil mot färdriktningen på fel sida mitträcket på motorvägen i en mil! Han hade dock förmodligen insett att något inte stämde, eftersom han hade satt på varningsblinkersen. Exakt VAD som inte stämde verkar han emellertid inte ha begripit, eftersom han fortsatte att köra vidare trots möjliga avfarter. Herregud, det finns verkligen idioter i trafiken! Det är nästan så jag tycker att man borde behöva göra en ny uppkörning när man passerat en viss ålder. En kollega, som tidigare har jobbat på länsstyrelsen med att "plocka" människors körkort, berättade att det tydligen är mycket känsligt att återkalla en gammal mans körkort. Det är som att ta bort hans identitet, liksom. Någon hade frågat "Men vad ska jag nu legitimera mig med?". En annan hade undrat "Kan jag inte få köra bara till och från affären?". Vilket lustigt körkort det skulle vara. Inte "B" eller "C", utan "till och från affären". Haha.

Det är mer ofarligt med en promenad. I alla fall här ute på landet där jag bor. Vi vågade oss dock inte på att gå bland de bruna korvarna i hagen, utan fick ta en annan rutt.

Jag och pojkarna på promenad i höstdasset.

Helgen hägrar nu. Härligt. Fast jag ska faktiskt vara tråkig och jobba övertid lite imorgon, på en lördag. Det är bra betalt, så jag tänkte passa på att gå dit några timmar i alla fall. Men ikväll är det ju en skön fredagkväll i alla fall. Popcorn står på menyn. I kastrull ska jag poppa dem till och med. Nyttigare så. Och godare också ju, mer "äkta". Fast egentligen så beror det mest på att jag inte har någon micro-pop hemma...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst ser dem sköna ut.. jag längtar tills dem kommer. Det är så jäkla kallt ute nu!