onsdag 22 oktober 2008

Vilket mörker, vilket svammel

Nu är det mörkt på morgonen när jag åker till jobbet och mörkt på eftermiddagen när jag åker hem. Inte kolsvart ännu kanske, men ändå mörkt. När man måste använda helljuset så är det min definition på att det är mörkt.

Fast det är ganska mysigt att åka bil när det är mörkt. Allt på instrumentpanelen lyser så fint. Min bilstereo VÄXLAR dessutom i olika färger som värsta discot, det är ju väldigt hippt. Fast det beror mest på att jag inte vet hur jag får bort den inställningen. Instruktionsboken verkar någon ha supit bort - eller jag vet i alla fall inte vart den är - och det är så förbajjat många knappar på apparaten så med min minimala tekniska begåvning gick det helt enkelt inte. När jag ändå är inne på ämnet kan jag väl lika bra erkänna att det stundvis är lite irriterande med det där blinkandet. Men fint såklart. I mörker. Och så kan man ha en massa bra musik på också. På hög volym. Och sjunga med. Då är det mysigt. Fast det kan vara jobbigt att köra i mörker, för det är ju så....eh, mörkt. Man ser ju inget. Eller i alla fall inte så bra. Bättre att få åka med. Då kan man i lugn och ro sitta och beundra den fina instrumentbelysningen och så.

Jaja, det där var egentligen en parantes. Jag skulle komma till att snart ska vi ställa om klockan. På söndag närmare bestämt, och då blir det mörkare. Faktiskt jättemörkt, nästan svart, när jag ska åka hem från jobbet. Men på morgonen blir det ljusare. Det är ju lite bra i alla fall. Fast det är svårt att lära sig det där, tycker jag. Om det blir mörkt eller ljust och vilket håll klockan ska och allt sånt, menar jag. Jag har kommit så långt att jag vet att när vi ställer TILLBAKA utemöblerna så ställer vi TILLBAKA klockan. Bra där. Sen tar det en kvart innan jag har funderat ut att det innebär att vi FÅR en timme. Hurra! Och sen tar det en kvart till innan jag har fastställt om det blir mörkare eller ljusare och NÄR det i så fall blir mörkare och ljusare. Men nu har jag koll. Jag är förberedd och har tänkt klart i tid. Så det är lugnt. Det är ju dessutom riskfritt nu när vi vrider tillbaka klockan och FÅR en timme. För det innebär ju att man inte riskerar att komma för sent någonstans om man råkar glömma att ställa om klockan. Då är det ju värre när vi vrider fram klockan. Så jag är ganska lugn nu. Gillar inte att komma för sent.

Oj, vad jag svamlar om ingenting. Men jag tror att det är tillåtet att göra det i bloggar. Alla gör det. Skriver om ingenting, menar jag. Och folk LÄSER skiten. Så vaddå...? Jag kan också svamla.

Imorgon ska dom lunchbowla igen på jobbet. Och öva inför matchen med revisorerna (vi tar det här på blodigt allvar. Eller så behöver vi öva. Jag vet inte). Men jag tänkte stå över. Jag är ju redan fullärd....eh, inte. Men jag undrar när den omtalade matchen ska bli? Hoppas på snart, när vi är nyövade liksom.

Nej, nu är det snart dags för Bonde på TV. Måste se. Jag undrar vad dom tänker hitta på för tokigt idag?

Inga kommentarer: