lördag 4 oktober 2008

Höstpromenad i bilder

Idag var jag uppe med tuppen trots att det är lördag. Jag och hundarna har skruttat runt i skogen någon timme på morgonen. Det var lite dimmigt, men skönt. Det luktar gott ute idag också (om man får säga det utan att verka jättekonstig). Lite bilder...

Väldigt fin skog tycker jag. Öppen och inbjudande liksom. Med en massa mossa också. Det är mysigt ju.





Jag försökte ta några bilder på mig själv och hundarna tillsammans också, med mindre lyckat resultat. Det berodde på följande:

1) Jag har bara en sketen mobilkamera (förvisso rosa, men ändå).
2) Jag var den enda människan i skogen.
3) Hundar kan inte fotografera.
4) Mobilkameror går inte så bra att ställa ifrån sig på en sten någonstans och sätta på utlösaren.
5) Jag tror inte det finns någon utlösare ens.
6) Jocke samarbetar inte.
7) Svante samarbetar inte heller.
8) Jag är nyvaken, osminkad och hemsk.
9) Svante vill pussas hela tiden.

Här kommer underverken, hursomhelst.

Oj, Svante blev visst halv.


Nu är istället jag skymd av en stor nos.



En facewash på morgonkvisten kan ju behövas.


Sådärja. Nu syns vi båda två i alla fall. Att man ser
lite muppig ut får man stå ut med.


Jocke blev halv och jag ser ut som en psykopat.


Jag och Jocke har ungefär lika mycket hår
i ögonen båda två. Men vi är båda med i bild
i alla fall.


Efter detta äventyr har jag "övertidat" lite på jobbet också. Man får mycket gjort när telefonen inte ringer hela tiden, faktiskt. (För jag är övertygad om att det är telefonen som är det avgörande momentet som gör att man får mer gjort på en lördag än en vardag, och inte allt kackel som brukar ljuda i kontorslandskapet på normal arbetstid).
Nu är det dags för matintag!

Inga kommentarer: