torsdag 16 oktober 2008

Älgar och polacker, se upp!

Man får se upp ute i skogen nu, för älgjakten är igång och dom är ju som galna så här första veckan. Inte älgarna alltså, utan jägarna. Jag undrar om inte halva Sveriges befolkning har tagit semester den här veckan för att panga älgstackarna...? Jag vågade mig ut i skogen idag i alla fall med hundarna. Men jag törs inte släppa någon hund lös när det skjuts lite här och där. Svante kanske kan förväxlas för en älg om han har otur. I "min" skog kan nog till och med Jocke tas för en älg, eftersom de som jagar här är närmare 100 år gamla och både blinda och döva. Men vi klarade oss helskinnade ut ur skogen den här gången i alla fall....Det är nog värre för de polska svamp och bär-plockarna som lever i ovisshet. Vi får be för dem eller nåt.

I övrigt har torsdagen bara svischat förbi. Mycket att göra på jobbet, så jag fikade inte ens på eftermiddagen. Mycket ovanligt på min arbetsplats, bör påpekas. Men på förmiddagen serverades smörgåsar i alla fall för vi har varit duktiga och gått jorden runt. Eller ja, egentligen så nådde vi inte riktigt målet men vi fick smörgåsar ändå (viktigast är inte att vinna, utan att komma till start - eller nåt). Det var nämligen något sådant där friskvårdsprojekt som gick ut på att vi skulle skriva upp hur långt vi hade gått varje dag. Och alla typer av aktiviteter räknades...träning, städning, kratta löv, diska, klippa gräs....de senare aktiviteterna kunde man nämligen omvandla till steg på den här eminenta hemsidan. Det var rätt roligt att omvandla faktiskt. Klippa gräs är en jäkla massa kilometer kan jag tala om! Fast nu har jag lagt ner gräsklippningen för i år. Jag väntar på snön nu.

Jag såg föresten att tangentbordet till min jobbdator är snuskigt smutsigt. En massa damm där nere mellan tangenterna. Äckligt. Hur får man bort det utan att ha sönder skiten...? Jag pillade lite men det gick inget bra...

Hursomhelst, efter jobbet blev det träning. Och nu ligger jag i soffan och jäser med en massa köttbullar i magen. Janne på TV snart ju.

Inga kommentarer: