måndag 20 oktober 2008

Varför ska hundar alltid kräkas på mattor?

Det undrar jag. Alltid på en matta, trots att mattorna endast tar upp kanske 10 kvadratmeter av den totala ytan på 90 kvadratmeter. Det är ju lite konstigt. Och IRRITERANDE.

Idag lade Svante en spyhög på den vita vardagsrumsmattan. Ja, på den VITA mattan - inte på den bruna runda där det inte hade synts så mycket. (Och ja, det är mycket intelligent av mig att ha en vit matta när jag äger två grisiga odjur). Det var lite gräs och gammal mat i den, inga gamla inälvor eller annat äckligt från något oidentifierbart djur han hittat ute i alla fall. Men stor hund, stor hög.

Så jag har ägnat kvällen åt att försöka göra rent mattan. Den är för stor för att köra i tvättmaskinen, så jag fick liksom bearbeta fläcken på plats. Till slut erinrade jag mig att jag hade en burk Vanish i tvättstugan. Ni vet, LITA PÅ ROSA, FARVÄL TILL FLÄCKAR. Det är en sån där burk med pulver som man ska hälla i tvättmaskinen, så den var ju inte riktigt avsedd för ändamålet. Men man tager vad man haver.

Och jävlarimej om det inte funkade! Halleluja.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Här kommer lösningen på varför hundar kräkd på mattor (har ju en som gör samma sak...) det är mest likt gräs...våra underbar hundar tror ju fortfarande att de lever i den fria naturen, min damphund rullar ju dessutom alltid i mattorna när man precis har badat henne, hemska tanke att vara ren, iofs är ju inte matten första valet att rulla i, helst ska det vara ngt mer äckligt....sånt som tydligen Svante äter ibland, vi borde presentera dem, kanske värsta dreammatch ;) Kramar/Lina

Anonym sa...

De kräks på mattor för att det inte ska skvätta upp på dem själva.. de är inte så dumma ändå!! :) Jag måste nog ta o köpa en sån där Vanish grej..