lördag 18 oktober 2008

Fy fan vad jag är bra!

Jag har varit duktig och putsat fönster. Nåja, inte alla ännu - men ändå. Det blev fint i alla fall. Det bara glänser om dem...! Jag är ganska nöjd faktiskt. Det är dock tur att det är så glesbefolkat här där jag bor, för så här osnygg var jag medan jag höll på...(den rödrutiga michelingubbe-jackan värmer gott när fönstret står öppet, men den är ju inte senaste modet precis)...



Efteråt hade jag tänkt att jag skulle fortsätta vara duktig och motionscykla en tur. Jag har en rutt på ca en mil som jag brukar ta och jag tänkte att cykelns lila färg skulle glänsa så fint i höstsolen och så. Så jag kånkade ut cykeln ur förrådet och mycket riktigt; den glänste så det stod härliga till. Men tyvärr var bakdäcket alldeles platt. Suck. Jag grävde fram en cykelpump och trixade fast den. Tyvärr visade den sig vara trasig. Då kom jag på att jag faktiskt har en inbyggd kompressor i min eminenta bil (som ni förstår så är det ju faktiskt en super-bil jag har!). Så jag rotade fram instruktionsboken för att kolla hur den funkade, pluppade i sladden där den skulle vara och förberedde allt liksom. Bara för att upptäcka att munstycket inte passade på cykeldäcket. NEJ...!

Så det blev ingen cykeltur. Jag är rätt så ledsen för det faktiskt. Istället sitter jag här och äter choklad (äkta dansk!!) och lägger ut muppiga bilder på mig själv på internet. Jaja. Får väl köpa en cykelpump vid tillfälle. Det är synd att man måste ha en pump. Att det inte är som med badbollar, att man kan blåsa manuellt om det kniper. Det vore nåt det.

Nu ska jag stoppa in en kyckling i ugnen. Man måste ju utfodra sig själv emellanåt.

2 kommentarer:

Maria sa...

...håller inte me! Rutigt är ju fashion Jenny, görsnyggt!! ;)

Jenny sa...

Härligt att rutorna kanske kan kompensera michelingubbe-stuket, då....:)