onsdag 12 november 2008

Alltså...

...jag kanske inte är rätt person att yttra mig över det här, jag som fortfarande befinner mig på Nintendo 8-bit-nivån när det gäller TV- och data-spel. Men jag bara MÅSTE få ur mig det här om World of Warcraft, also known as "förhållande-döden".

Jag såg nämligen den här artikeln, där det står att i natt så släpps tydligen någon ny spelnivå till det här spelet vilket gör att 98 (!) butiker i Sverige ska ha öppet mellan midnatt och ett i natt bara för att sälja detta. Det är ju faktiskt inte klokt. Om man måste gå och köpa ett spel mitt i natten, så är det FAKTISKT inte klokt. Varför kan man inte vänta till kl. 10 nästa morgon när butikerna öppnar som vanligt folk? Visst, jag kan också tycka att det är kul med TV- och data-spel, men till en viss nivå. Just World of Warcraft verkar människor bli så beroende av, som uppslukade liksom. Som om de lever i den där världen istället för i den verkliga världen. De glömmer bort den verkliga världen och de människor som finns i den. Inte sunt. Och nu kan man köpa spel mitt i natten? Det är säkert kö utanför affärerna också.

Nej, jag säger det igen. Det är faktiskt inte klokt. Upplysningsvis kan nämnas att det finns andra saker att leka med här i livet förutom datorn, vilket 99 procent av världens barn (och vuxna) tycks ha missat.

Bygga trädkojor i skogen är underskattat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

G var på kupolen klockan 24.00 inatt för att köpa WoW expansionen.... =)

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, JENNY !!!

Det ska tydligen till en event som denna för att jag ska få "tummen ur arslet" och lämna en kommentar. Uppenbarligen tittar jag frekvent in för att följa dina ytterst intressanta blogg-inlägg. Men jag var åtminstone hyfsat nära att kommentera ämnet tevespel vid flertalet tillfällen, nu när man är i spelutvecklings-branschen och allt. Jag kan bara säga att det är tur att folk hålla på med 32(!)-bit nuförtiden och att det råder närmast hysteri kring spel som spelas på nätet, liksom World of Warcraft. Dessa utgör ju nämligen förutsättningar för våra projekt, för att inte nämna företagets affärsidé! :)

Men jag kan ju hålla med dej om att Super Mario Bros är (var?) guld! Är det ettan, tvåan eller trean du spelar? Eller varvar du alla tre kanhända? Visst minns jag hur vi hade maraton av Super Mario 3 i Nygårdsdalen emellanåt. Och du var go' nog att låna ut din gråa box också...för själv hade jag ju aldrig någon. Förstår inte hur jag klarade mej? Och den är ju verkligen värd stålarna för decennier av underhållning, den gråa boxen!

Hursomhelst, jag önskar dej en underbar dag, vännen. Förhoppningsvis ses vi på MSN snart - vore trevligt att snacka lite väsentligheter igen! Vet inte om man egentligen fortfarande klassas som "barn" vid 26-års ålder, men mina gratulationer till födelsedagsbarnet ännu en gång!

Många kramar,
Cecilia