måndag 17 november 2008

Min droppställning och jag

Ja, tummar och tår hölls förgäves. Lilla Svantisen fick åka till akuten i torsdags kväll för undersökning och lungröntgen. Han behandlas nu återigen med antibiotika mot lunginflammation. Han fick till och med dropp i ett par timmar, vilket han var mycket missnöjd med. Vad var det där för otäck rasslande stålställning som förföljde honom överallt, liksom?


Det blev många, långa timmar på Strömsholm. Flertalet bestod av att bara vänta på att droppet skulle bli klart. Vid tre-tiden på natten fick jag äntligen sova. Gissa vem som var i zombie-tillstånd på jobbet dagen därpå? Som tur var hade jag en ängel från Skåne här som passade min bebis under tiden.


Men det är ju inte klokt det här. Varför får han lunginflammationer hela tiden? Så här kan vi ju inte ha det!!! Varför? Varför? Varför?

Inga kommentarer: