tisdag 18 november 2008

Isgata

Jag har nyss varit ute på kvällspromenad med voffsarna. Och det var halt så in i vassen ska ni veta! Jag hade gummistövlar på. BIG mistake. Gummistövlar är väldigt hala när det är is. Man skulle behöva dubbdäck på sig själv. Jag kanade mest runt efter Svante (han är ju rätt så stark), men vi kom i alla fall hem till slut utan att ha suttit på rumpan en enda gång. Mycket bra gjort.

Jocke kommer som ett litet skott när det vankas promenad. Sedan står han "färdigklädd" (koppel) och väntar troget medan matte klär på sig halsdukar, mössor, raggsockar och gud vet allt vad hon brukar envisas med att hon måste ha. Men nu undrar han samtidigt vad det är Svante sysslar med ute i köket när ingen ser. (Svar: äter upp resterna av mattes mat som hon lite slarvigt ställt på köksbänken för att det ska tas om hand senare. Hon har tydligen glömt att det bor en stor hund i huset som alltid är hungrig).

Jag utrustad för kvällspromenad i minusgrader.
Jag måste föresten lära mig blogga från mobilen också. Hur gör man det? Det verkar vara modernt och bra. Måste kolla upp.

Inga kommentarer: