torsdag 20 november 2008

Jenny med röda mulen

Jag är tokförkyld idag. Det är inte så skönt. Jag har jobbat ändå såklart. Det ska mycket till innan jag stannar hemma från jobbet. Men det känns som att jag har snor i hela huvudet. Det tar i alla fall aldrig slut i näsan. Jag snyter och snyter. Så nu kan man förväxla mig med ett stoppljus om man inte ser upp. Hur mycket snor får plats i en näsa, det undrar jag?

Så här känner jag mig just nu.

Nu ska jag gå och däcka i soffan. Med toarullen i ena handen (har inga näsdukar hemma) och nässprayen i den andra. Det är nästan lite synd om mig. (Men bara lite.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag brukar också undra hur mkt snor det egentligen får plats i en näsa.. du kanske måste forska i den frågan. Men jag har en annan luring åt dig..

Vad är motsatsen till däggdjur? alltså vilket samlingsnamn har "äggdjuren"??

Unknown sa...

Men vännen inte kul att vara sjuk, sympatiserar du med Svante mån tro?? Hoppas du slipper en rasslande metallstav efter dig iaf ;) Skickar krya på dig kramar och vet inte exakt hur mkt snor det rymmer men om ja inte minns helt fel kan man komma upp i en produktion på 1-3 liter när man är förkyld så fortsätt att snyt du! Mailar dig senare i helgen om julen föresten!
*kjam*