torsdag 27 november 2008

Bloggtorka

Ojdå...jag har visst inte bloggat på ett tag. Inte ens mobilbloggat. Det är ju fruktansvärt dåligt gjort av mig. Jag skäms. Bloggen kanske blir ledsen när jag gör såhär mot den (för alla saker har väl känslor, även bloggar?). Så kan vi ju inte ha det. Jag får skärpa mig.

Veckan har liksom bara rullat på med jobb och så. I tisdags hade jag granntjejen och hennes 3 månader gamla son här hela kvällen. Vi tog igen lite förlorad tid (=tjejsnack) och drack julmust. Och lillpojken är ju bara för söt... Tänk att han ska växa upp och bli en sådan där stor karl sedan. Det är ju lite konstigt.

Igår var det dags också för den berömda bowling-matchen mellan revisorerna och juristerna. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte var där, så jag kan liksom inte rapportera om vad som försiggick. Jag vet, det var lite tråkigt av mig...men jag hade inte lust helt enkelt. Det kändes jobbigt. Trött och fortfarande lite förkyld. Men jag har fått höra idag hur det gick i alla fall. Eller inte gick, kanske jag ska säga. Vi hade möte uppe på revisorernas våning idag och då skrålades det "SEGERN ÄR VÅR, SEGERN ÄR VÅÅÅR...!" från något rum när vi gick förbi. Hmpf. Jaja...alla hade trevligt i alla fall verkade det som. Och nu har vi fått stafettpinnen. Det innebär att VI måste utmana DEM i någon gren efter jul. Frågan är bara vilken gren det ska bli...? Vi måste ju vara smarta nu och komma på en gren som dom OMÖJLIGT kan vinna. Något som inte är så mycket sport, utan mer hjärna kanske. Någon föreslog knyppling. Eh...hallå? JAG kan i alla fall inte knyppla. Men det kanske var ett skämt. Jag vet inte. Jag hoppas i alla fall att vi kan komma på något LITE roligare. Förslag, någon...?

Det är lite tråkigt också, för världen har tyvärr blivit grön igen. Eller brun faktiskt. Ful. Vi som hade det så fint med all snö, och så smälter allt på en dag... Det är nästan så man kan börja gråta. Nu när det snart är första advent och allt. Det är ju inte rättvist.

Nu sitter jag och slappar i soffan med lite marknadsgodisar som jag har bakat, huslig som jag är. Eller okej, jag kanske inte är så huslig. Men jag har bakat dem i alla fall. Och de är goda. Har städat och fejat ikväll så jag förtjänade lite belöning tyckte jag. Får ju besök från söder i helgen så då kan det ju inte se ut hur som helst... Ser fram emot det. Och vi ska BAKA. Jajjemän, julbak. Så i helgen så kommer jag nog allt att vara lite huslig trots allt.

Inga kommentarer: