onsdag 5 november 2008

En helt vanlig onsdag

Nu har jag precis tittat på Bonde söker fru. Veckans höjdpunkt i TV-sammanhang. Synd att det är en hel vecka till nästa gång nu...

Var ute med hundarna innan. Det är ficklampa à la nattvandring som gäller. Hur mörkt som helst på kvällarna nu ju. Men det är bra också, för Svante är mörkrädd och då går han så snällt nära matte. Förutom idag en kort bit, för då luktade det tydligen väldigt gott efter något djur eller vad det var så båda hundarna var helt ostyrsliga. Det var som att gå med tunga åror i var sin hand, åror som drar åt olika håll sidledes. Jag kunde ha gått av på mitten. Men det gjorde jag inte som tur var.

Annars har det varit en vanlig dag på jobbet. Inga större spektakel. Förutom att det blivit stopp i avloppet i vårat lilla pentry på våning 7. Jätteäckligt. Och det krävdes tydligen 5 karlar (hantverkare) för att åtgärda problemet, är inte det lustigt? En stod på knä i diskbänksskåpet och de andra fyra stod bredvid och kacklade. Mycket effektivt.

Och när jag slutat för dagen och gick ut till bilen såg jag att girafftåget fått p-böter! Det var lite roligt tycker jag. Girafftåget är alltså ett litet sånt där turist-tåg som tuffar runt i stan. Man undrar ju vart det skulle ha parkerat för att parkera rätt?

Inga kommentarer: