måndag 10 november 2008

Nu är jag orolig

Orolig, för Svante har uppvisat mystiska symptom nu igen sedan jag kom hem från jobbet. Han var som vanligt först, glad och vild. Och törstig, ville till och med dricka ur vattenpölarna. Men sen ville han inte ha någon mat. Bara någon ynka matkula som jag trugade i honom. Och sen ville han inte lägga sig ner.

Jag tänker bara, INTE NU IGEN! Jag tänker lunginflammation.

Det är samma symptom liksom, men ändå inte. Han flåsar liksom inte. Men vill inte äta, är konstig och ville inte lägga sig ner. Men druckit har han ju gjort. Jag är lite konfunderad. Jag har inte fått i mig så mycket mat själv, heller faktiskt. Oroar mig för min skrutt.

Tog tempen, ingen feber. Och nu har han lagt sig äntligen på mattan i vardagsrummet. Det kanske är ett gott tecken? Eller så har det inte gått så långt ännu. Jag har inte ringt veterinär ännu.

Jag avvaktar. Men är orolig. Får se hur det går.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men Svante liten då! Håller tummarna att han bara är lite seg idag och mkt bättre imon, han har väl haft nog med lunginflammationer tycker jag.

Skickar lite krya på sig kramar till honom!

Anonym sa...

Du oroar dig förhoppningsvis i onödan.. jag håller tummar och tår för att det bara är vanlig tonårstrots!!