söndag 23 november 2008

Nu är det jul igen

Eller snart i alla fall. Jag har julpyntat idag. Egentligen är det emot mina principer att pynta före första advent. Själva pyntet ska enligt min mening göras till första advent, vilket innebär att jag nu är en hel vecka för tidig. Inte bra. Men grejen är att nästa helg, som är själva adventshelgen, kommer jag inte att hinna - så då är jag tvungen att fixa det innan. Så jag tänker att jag är förlåten.

Inte för att jag pyntar med tomtar högt och lågt, det blir för plottrigt. Men lite fint i fönstren med ljusstakar eller julstjärnor och julgardiner vill jag ha i alla fall. Så jag har strukit en massa gardiner idag. Och hängt upp. Och grejat med stakar och stjärnor. Det blev mysigt till slut. Efteråt var jag tvungen att avnjuta en lussekatt och ett glas julmust när jag ändå hade stämningen inne.

Jaja...jag SKAAAA fixa den fula sladden.

Men vad är det för fel på min bil, det undrar jag? Dumma bil. Det verkar som att så fort jag inte använt bilen på någon dag så vill den inte starta helt enkelt. Som att något står och drar ur batteriet när den står stilla. Mystiskt. Det är tur att jag har så snälla grannar som kommer över och hjälper mig i den bitande kylan. Grannen är ju lite händig med bilar också så han skulle kolla upp lite saker åt mig. Men eventuellt får jag lämna in den på någon verkstad. Vilket innebär DYRT DYRT DYRT. Dumma bil.

Dumma dumma bil.

Men förkylningen är bättre idag i alla fall. Jag har kanske bara producerat...eh, 3/4 liter snor idag. Man får vara glad för det lilla.

Inga kommentarer: