onsdag 25 mars 2009

Att kissa i en mugg

Full rulle har det varit idag. Tänkte att jag lite snabbt och smidigt skulle hinna förbi Djurkliniken och lämna urinprov för Svante innan jobbet. Det var bara det att det tog EN TIMME att få honom att kissa i den där jädrans muggen!!!

Om vi hade varit på hemmaplan hade jag säkert kunnat fylla en PET-flaska med Svante-kiss, eftersom han vanligtvis kissar EN GÅNG på en promenad och då i x antal minuter och x antal liter (känns det som i alla fall). Då har man ju gott om tid att styra dit muggen och så. Men nu var vi inte på hemmaplan. Nej, nu var det så spännande lukter och gudvetallt att Svante ABSOLUT skulle småskvätta överallt. Och hur lätt är det då att fånga den där lilla skvättdroppen i muggen när skvätten liksom är över på 2 sekunder?? Jag såg nog ut som en idiot där jag sprang omkring med hunden i ena handen och muggen i den andra, och lite på huk liksom för att vara beredd med muggen när han nu skulle få för sig att lyfta på benet.

Till slut tyckte jag att jag hade fått ihop några skvättdroppar i alla fall. Det var inte så det täckte botten på muggen...men lite i alla fall. Och jag tänkte, de kanske inte behöver mer? Men joooodå, det räckte inte. Så ut igen alltså. Och den här gången var inte Svante så kissnödig längre. Vi fick gå länge och väl tills jag till slut fick ihop till en centimeter i muggen ungefär. Då var de i alla fall nöjda.

Men det värsta var nästan att precis när jag lämnat ifrån mig mina skvättar, kommer farbror Polisen in med sin schäferhund. Han hade på 2 sek lyckats få hunden att kissa EN DECIMETER i den satans muggen! Hmpf. Det var säkert en tik...

Hursomhelst, i övrigt har det varit möte på jobbet halva dagen och på eftermiddagen var det muntlig förhandling i länsrätten. Fast det blev inte mycket till förhandling, eftersom motparten inte dök upp utan bara hans ombud. Så kan det gå.

Inga kommentarer: