måndag 30 mars 2009

Lagen om alltings djävlighet

Lagen om alltings djävlighet borde avskaffas - ögonaböj! Det är till och med så att inkomstskattelagen är en trevlig lag i jämförelse. Den uppmärksamme bloggläsaren har kanske noterat att jag för exakt en vecka sedan lämnade in min bil och fick vindrutan utbytt eftersom jag hade fått en spricka - inte i mitt, men i någons - synfält. Rutan blev sååååå fin!

Men i inte ens en vecka fick rutan vara fin. I lördags - när jag och I åkte in till stan - ploppade nämligen en liten sten upp på rutan så nu har jag ett NYTT STENSKOTT!! Varför...? Jag blir så ledsen! Jag känner liksom att jag har lite otur med det mesta just nu...sjuk hund, sjuk bil och gud vet allt. Och så fick inte ens rutan vara hel i en vecka! (Och nej, jag körde som en gudinna - som vanligt :) - så det var inte MITT fel). Man kanske skulle ta och göra som Mia Skäringer berättade att hon hade gjort när hon var trött på allting (i Babben & Co för 2 veckor sedan): visa rumpan för Gud. Om det nu finns någon sådan där uppe bland molnen....Jag får nog vänta tills det blir mörkt i alla fall.

Nåja, det är väl inte hela världen. Ny tid för lagning av stenskott på torsdag och gratis blir det också eftersom det går på min försäkring utan självrisk den här gången. Men ÄNDÅ. Det är en massa krångel. Och nu får saker faktiskt ta och börja fungera och flyta på.

Men i övrigt har helgen varit härlig - för I har ju varit här. :) Vi var till Stockholm i fredags och inledde kvällen med en god middag på O'pizzicato på Södermalm. Jag kände mig faktiskt lite hemma där i trakterna, eftersom jag gått många kurser där med jobbet och visste att den här restaurangen skulle vara jättebra. Blev dock lite imponerad över mig själv för att jag HITTADE till restaurangen nästan direkt! Jag har nämligen lokalsinne som en guldfisk.

Efteråt blev det musikal - Buddy Holly - på Göta Lejon. Den var jättebra! Brolle gjorde det bra och så tycker jag att Buddy Holly's låtar är så sköna. Ett litet minus för lokalen dock; det var så trångt i foajén att det nästan inte gick att ta sig fram.

I övrigt en lugn helg. Skitkasst väder, så vi har mest varit inne och umgåtts, lagat mat, spelat spel och sånt. Jag förlorade i Monopol. Usch, vad man kan bli förbannad av det spelet. Men det är tur att det bara är ett spel. Och nästa gång....då vinner JAG.

1 kommentar:

Johanna sa...

Tack för din kommentar i min blogg.. Hoppas det är bra med dig och dina vovvar!