tisdag 10 mars 2009

Tur att någon är pigg och glad

Och det är lilla Jocke såklart. Så det får man ju vara glad för! Med Svante är det fortfarande rätt så risigt tyvärr. Natten var hemsk, jag tror inte han sov en endaste minut (och inte jag heller då naturligtvis. Det var bara Jocke som sov som en gris som vanligt). Han bara vankade av och an och in och ut ur huset. Och det var ju inte så konstigt när jag på morgonen såg alla blodpölar över hela gräs(snö)mattan! Stackars skrutt. Och en blodspya också på köksgolvet, preciiiis bredvid mattan. Så Vanish i all ära, men där hade jag tur. Han är jättelåg också, Svantisen. Ja, han har ju alltså inte krympt på höjden utan är fortfarande 90 cm i mankhöjd - men han är ledsen. Har ingen aptit alls, inte ens lite fil vill han ha. Lite vatten har han dock druckit och mängder med snö har han tuggat i sig. Alltid något.

Ringde veterinären, som direkt sa att jag skulle sluta med Rimadylen och att det var troligt att den var orsaken. Även blödningarna var en biverkning som kunde komma från den. Så det var ju bra att jag redan slutat med den på eget bevåg... De tyckte att jag kunde avvakta lite, men om jag inte ser någon förbättring till imorgon så får jag åka in. Jag hoppas VERKLIGEN på en förbättring. SNART.

Han ligger och sover i sin säng nu. Jag vågar knappt röra mig, för jag vill att han ska ligga kvar där ostörd och sova och inte vanka omkring oroligt hela tiden. Han har legat där snart i en timme. Det är rekord de här senaste dygnen. Så jag ska försöka smyga iväg obemärkt till TV-soffan och kanske få mig en tupplur jag med...

Inga kommentarer: