fredag 20 mars 2009

Lugnt och skönt

Idag fick vi sluta efter lunch på kursen, vilket gjorde att förkylda lilla jag fick åka hem då och kurera mig lite. Skönt. Men jag mår faktiskt mycket bättre idag. Nästan som en helt ny människa och näsan börjar så sakteliga återfå sin grisrosa kulör. Kanske för att jag fick sova nästan hela natten? Svante ville inte ut och bajsa förrän kl. 5! Framsteg kanske.

Jag åkte i alla fall in till stan igen sedan på eftermiddagen. Tänkte att jag skulle lämna urinprov för Svante på Djurkliniken. Sist när jag var på Strömsholm hittade de nämligen lite kristaller i Svantes urinprov, och veterinären tyckte att jag skulle göra ett nytt prov om några dagar för att kolla om det bara var tillfälligt - eller något som måste göras något åt. Men för att slippa åka till Strömsholm skulle jag kunna lämna provet på kliniken i Västerås. Jag har skjutit på det hela lite, eftersom Svante varit så dålig. Men nu tänkte jag ta tag i det! Tyvärr var kärringen där inne så otrevlig (ursäkta ordvalet, men det finns faktiskt inget annat ord som passar på henne så otrevlig som hon var) att det inte alls blev någon bra upplevelse. Det hela slutade med att jag inte alls fick lämna något prov idag utan får komma tillbaka på måndag. Jaha.

Gick en runda med hundarna i stan i alla fall när jag ändå var där. Roligt för dem att sniffa på lite spännande lukter. Därefter har jag mest tagit det lugnt. Hittade ett skojigt spel på nätet som jag kan passa på att tipsa om för de som gillar alfapet och liknande ordlekar. Jag själv fastnade hela eftermiddagen och spelade och spelade... Så, kolla in Bookworm om du är lite uttråkad någon dag.

Skönt med lite lugnt och vila. Då kanske, kanske jag är nästan frisk imorgon. Det vore inte helt fel, eftersom min kära mor och far tänkte titta förbi.

PS: Idag är det föresten ingen vanlig dag, utan världens bästa L:s födelsedag! Så jag vill passa på att slänga ut en offentlig gratulation här. Hoppas du får en härlig födelsedag, vännen!