söndag 22 mars 2009

Gårdagens shopping

Igår kom mina föräldrar hit från Borlänge för att umgås lite. Bland annat så gick vi en sväng på stan för lite shopping, lunch och sådana trevligheter.


Det ser ut som om jag har shoppat upp halva stan, men alla kassar är ju faktiskt inte mina (och som ni ser så finns stan fortfarande kvar i bakgrunden).

Efter lite shoppande blev vi trötta i fötterna och stannade för en fika på Systrarna Ericsson. Eller...egentligen så var det så att det började rycka lite väl mycket i föräldrarnas kaffe-tarm, så vad ska man göra? Jag har lärt mig att kaffe-sugna människor inte är att leka med.

Summa summarum så inhandlades följande:


Diverse produkter på Åhléns. Hårmousset och hårsprayen från phc tillhör mina favoriter. Inte bara på grund av de fina lila flaskorna, utan för att det luktar sjukt gott om håret också när man använder dem! Testade en ny mascara också, Maxfactors "False lash effect"...får se om den håller vad den lovar.

En fräsch skal-jacka (shell) och ännu en lång-skjorta. Långskjortan är figurnära och fin och var dessutom på 25 %! (Vilket ju innebär att man TJÄNAR, dvs får, 25 % - eller hur? :) )

Skal-jackan förtjänar några extra bilder eftersom jag är så nöjd med den. Nätt, snygg, sportig och med många användningsområden. Dessutom valde jag en ljus färg för att det skulle bli lite mer vårkänsla samt kontrast till det svarta som jag gått omkring i hela vintern.




Så jag är riktigt nöjd med gårdagens inköp. En annan som är nöjd med livet är lilla Jocke som med spirande vårkänslor sitter på altanen och väntar på solen.

Ser ni föresten att jag har ryckt lite päls i ansiktet på honom? Så nu ser han ut och andra ser in, eller vad man ska säga. Man glömmer nästan bort hur söt han är bakom allt det där håret när man inte kan se de där fina chokladbruna ögonen. Men nu är de framme igen! Så nu får hundbrudarna passa sig!

Inga kommentarer: