måndag 23 mars 2009

Vart tog våren vägen?

Det som var så fint ute. Fåglarna kvittrade. Sol. Snön började smälta undan. Vägen var en lervälling. Jag började tänka sommardäck på bilen. Jocke lade grushögar i sängen. Och det hade till och med kommit knoppar på min syrénhäck!
Och sedan kom det snö i natt, och så var den känslan förstörd. Det snöar fortfarande. Vad var meningen med detta undrar jag? Dagens kvällspromenad med hundarna var INTE en skön upplevelse.

Det snöade in i ögonen. Snygg mössa också va? :) Jag har många mössor. Det måste man ha. Just den här kanske inte är den vackraste av dem, men den har andra fördelar helt klart. Inte en chans att det kommer snö in i öronen till exempel. Och det är ju värt en hel del faktiskt.

De enda som är roade just nu av att det kommit mer snö IGEN mitt i alla vårkänslor är väl hundarna.

Men jag vill ha vår. Ge mig vår NU!!!

Inga kommentarer: