torsdag 19 mars 2009

Utmanad!

Jag kanske ska vara lite kreativ mitt i allt snorande trots allt, för jag har nämligen blivit utmanad. Av A. Så då är det ju bäst att lyda.

1. Fyra TV-program jag brukar se:

- Så ska det låta (Vuxenpoäng, jag vet, men jag kan inte hjälpa att det är ett trevligt program. Peter Settman är så skön. Och föresten är man väl ändå vuxen nu när man är närmare trettio än tjugo?!)
- The dogwhisperer (hunduppfostran med Ceasar Milan. Det är skönt att se att inte mina hundar är värst.)
- Mia och Klara (de är väl för härliga?)
- Den rätte för Rosing (inte för att det är BRA, utan mer för att det är så dåligt och tragiskt att jag inte kan sluta titta nu när jag har börjat.)

2. Fyra saker jag gjorde igår:

- Snorade upp 8 paket näsdukar. Minst.
- Gick på kurs med jobbet om beskattning av handelsbolag.
- Bokade tid för byte av vindruta på bilen.
- Somnade i soffan framför Efterlyst.

3. Fyra saker jag längtar till:

- Sommaren (och semester!!).
- Nästa helg när jag får träffa I och vi ska gå på "Buddy Holly the musical" i Stockholm.
- Påsken, för då ska jag åka till Skåne.
- När man kan köpa goda svenska jordgubbar och äta dem varje dag tills man nästan dör. Såååå gott!

4. Fyra saker som står på min önskelista:

- Att förkylningen ska gå över.
- En safari-resa till Afrika.
- Att Svante ska bli frisk och stay frisk hela livet.
- Ett paket näsdukar. (De är slut, jag glömde köpa och det gör så förbannat ont att snyta sig i toapapper).

5. Fyra saker jag tycker om att göra:

- Gå promenader/träna/gosa med mina hundar
- Träna aerobics/step-up
- Scrapbooking
- Resa

6. Fyra saker jag avskyr:

- Fästingar
- Gröt
- Gubbar med keps som kör 40 km/h på 90-väg i rusningstrafik
- Oärliga människor

7. Fyra saker jag åt igår:

- Wasa sport-knäckebröd med ost
- En dumle
- Franska örtfärsbiffar med potatis
- Vindruvor

8. Fyra bloggar jag utmanar:

Äsch, jag kan inte välja ut fyra. Så jag skriver lite egna regler och utmanar vem som helst som känner sig manad...

Inga kommentarer: