tisdag 17 mars 2009

Hjärnsläpp

Jag har haft hjärnsläpp idag. Åkte till verkstaden med bilen för att de skulle byta den där bussningen-vad-det-nu-var-för-nåt som de hittade när de gjorde servicen. Och när verkstadskillen frågade efter mitt telefonnummer - så att de skulle kunna ringa om det blev något knas - så kunde jag inte för mitt liv komma ihåg mitt eget telefonnummer! Det var helt enkelt omöjligt att veta vilket som kom först av 78 och 67. Och det är INTE så att jag har skaffat ett nytt telefonnummer igår eller så. Nej, detta nummer har jag haft i alla världsliga tider, ända sedan jag fick min första mobil (en Ericson-tegelsten) för hundra år sedan. Total blackout, akut minnesförlust. Jag kunde bara beklaga och säga att jag tyvärr inte kom ihåg mitt eget telefonnummer för tillfället. Han måste ha trott att jag var en idiot. Man får ju skämmas.

Och sedan när jag travade ut från verkstaden så gick jag raka vägen till bilen och började rota i väskan efter bilnyckeln. Men hallå, jag hade ju precis lämnat ifrån mig bilnyckeln till killen där inne och bilen skulle ju stå kvar där! Min hjärna hade liksom glömt att jag precis lämnat in bilen där och att jag var på väg till bussen till jobbet.

Jag undrar om man behöver bli orolig? Så länge skyller jag på allt snor som måste ha täppt till min hjärna. Usch, det är verkligen inte kul att vara förkyld.

Inga kommentarer: