måndag 16 mars 2009

Skidåkning och sömnlösa nätter

I har varit här i helgen. Vi har varit i min hemstad Borlänge och åkt slalom i Romme alpin. Det var jätteskoj, men en smula nervöst eftersom jag inte har åkt utför på...ja, 7-8 år i alla fall. Men det gick bra - till och med det nervösa momentet "fånga liften" - och vi åkte till och med lite i svart backe. Och I, som åkte slalom för andra gången i sitt liv, gjorde det riktigt bra måste jag säga. Lite bilder...


Snart ska vi åka!


Jag och mina skidor som jag precis hyrt. Tyvärr hängde inte ögonen med på den här bilden.
I redo för första åket.

Skidglasögonen är 100 år gamla, men jag tyckte inte att de var så omoderna trots allt.
Nu bär det av!

Från stol-liften.

Fika i värmestugan. Varm choklad såklart.
I med våra "bowlingklot". De var inte rosa i alla fall.
I övrigt så har det varit lite jobbigt med Svante den senaste tiden. Han är fortfarande inte bra i magen efter Rimadylen. Han har fått tillbaka matlusten, dricker och är pigg och glad. Men det som kommer ut där bak är antingen kaffesump, jättelöst klet eller blod. Och jag tror inte att jag har fått sova en hel natt på hela veckan nästan eftersom han måste ut hela tiden. Jag är såååå trött. Ringde veterinären idag i alla fall och de tyckte att jag skulle köpa någon "pasta" som han ska äta för att stabilisera tarmen. Så nu har jag tryckt i honom det, risavkok och kokt torsk. Hoppas det hjälper, för det börjar bli väldigt jobbigt...
Jag har blivit förkyld också. Näsan är tjock och ögonen svider. Så nu har jag släpat täcket till soffan och begravt mig där med ett paket 10-pack näsdukar. Tycker lite synd om mig själv faktiskt. Även om jag såklart inser att det inte på långa vägar är som när EN KARL är förkyld...(obs! ironi).

Inga kommentarer: