onsdag 4 februari 2009

Dålig i magen

Inte jag alltså, utan Svante. Riktigt riktigt lös i magen, det bara sprutar ut. Jag undrar om det är normalt? De kanske kan bli dåliga i magen av narkosen? Jag var borta några timmar och när jag kom hem luktade det...ja, bajs i hela huset. Härligt. Så jag har skurat och skurat. Men han var duktig och hade undvikit mattorna i alla fall för en gångs skull, det tackar vi för! Det var längesedan jag fick skura sådant inomhus, Svantisen som blev rumsren på typ en vecka. Och stor hund innebär ju liksom stor...eh, hög. Eller hög och hög. Mer som en liten klump och resten gegga i en stor pöl. Om nu någon är intresserad av konsistensen, haha... Hursomhelst, så tycker jag att det luktar bajs överallt nu. Lukten har liksom fastnat i näsan på något sätt. Äckligt.

Men det är ju petitesser. Synd om Svante-skrutten ju. Han har fortfarande inte piggat på sig riktigt sedan narkosen tycker jag och nu har det ju gått ett dygn. Han dricker en massa vatten och så och har ingen feber, men är "låg" och lite svajig i bakbenen fortfarande. Har ätit lite i morse, men det kom ju ut igen på köksgolvet som sagt... Stackarn. Han är inget glad ju.

Eftersom jag nojar mig så kunde jag inte låta bli att ringa veterinären och fråga om det är normalt att det är så här efter narkosen. Hon hade inte tid just då, så hon ska ringa upp.

Jag hoppas det är normalt.

Inga kommentarer: