söndag 1 februari 2009

Söndag

Sitter och äter frukost nu. Har precis varit ute på en lugn liten kissrunda med hundarna. Vill ju inte anstränga Svantisen, även om han TROR att han är frisk nu. Jag tycker att han är 90 procent sig själv igen, han äter och dricker och så. Men han rosslar lite och det är inte riktigt lika mycket "full fart" som vanligt. Ingen feber i alla fall. Så den rosa antibiotikan biter väl...

Men det hjälper ju inte om han får tillbaka skiten en månad efter avslutad kur. Någonting är fel, någonting som vi måste fixa. Och jag läser och läser om varghundar och lunginflammation och ju mer jag läser desto oroligare blir jag. Många varghundar har dött av lunginflammation, när antibiotikan inte biter eller om den sätts in för sent. Om Svante ska fortsätta att ha lunginflammationer var och varannan månad så kommer han ju att repa sig sämre och sämre för varje gång och till slut kanske han inte gör det längre. Min snutt...

På tisdag 8:30 ska jag i alla fall lämna av honom på Strömsholm. Då ska de söva ner honom, göra lungsköljning och lite grejer. Jag hoppas att de kommer att hitta något som man vet vad man ska göra åt. Så att vi kan få slut på det här. Det är känslomässigt påfrestande, vill jag lova..

Igår var i alla fall mina föräldrar här och hälsade på lite. Vi käkade lunch på Bellman på stan (mitt stammis-ställe), gick en runda på IKEA och sen lagade vi mat hemma hos mig på kvällen och umgicks lite. Det var trevligt.

Inga kommentarer: