söndag 1 februari 2009

Inte bara en mössa

Idag har jag tvättat mina mössor, bland annat. Vilket innebär att jag fick lite smått panik när jag bylsade på mig för hundpromenad och upptäckte att jag inte hade någon mössa att ta på mig! Men efter lite grävande så hittade jag den här underbara skapelsen som jag fått av mina föräldrar en gång i tiden. Det var en rolig present som de köpte av en sådan där "jag-står-på-torget-och-säljer-saker-jag-gjort-själv"-kvinna (om jag inte minns fel) i Estland.

De är mycket påhittiga där i Estland. Vid första anblicken kan man tro att det är en vanlig mössa som bara råkar vara väldigt, väldigt lång. Att den som stickade mössan kanske var hög eller nåt och inte kunde sluta sticka liksom, och så blev det som det blev.

Men så är det alltså inte. Istället är detta en väldigt genomtänkt kreation, till och med SMART skulle jag vilja påstå. Det är nämligen en mössa och halsduk i ett!

Så jag kände att jag ändå vill promota den här idén lite här på bloggen, även om man kanske inte blir världens vackraste med den på. Om den inte kliade så förbannat skulle jag definitivt ha den oftare.

Inga kommentarer: