lördag 28 februari 2009

Shopping & sånt

Jag har varit in en sväng till stan. Trängdes med övriga "jag-har-precis-fått-lön-så-nu-ska jag shoppa"-entusiaster. Skillnaden var bara att jag shoppade GRATIS. För jag hade nämligen presentkort på Vero Moda som jag fick i julklapp. Och då känns det ju extra bra i själen att shoppa eftersom man inte behöver betala för det.


Gallerian i Västerås. Vet ni hur muppigt det känns att ta sådana här bilder? Man får liksom låtsas att man står och sms:ar med mobilen eller nåt så att ingen fattar att man fotar.

Jag hittade lite fint faktiskt. Saker som passar ihop till och med. Expediten tyckte också att det blev väldigt tjusigt ihop. Fast så säger de ju alltid. Men det ÄR tjusigt ihop. Så jag är nöjd. Även om jag (som vanligt) blev övertalad att gå med i deras klubb. Lade det nya klubbkortet bland övriga i plånboken. Jag vet inte ens vad jag är medlem i och inte längre, förutom ICA-kortet. Men det var gratis i alla fall. Och det kanske är bra till något i alla fall...?

Detta köpte jag:

Ett par grå leggings, en vit/grårandig långskjorta (det gråa matchar perfekt med leggingsen, eller hur man nu säger i plural...) och en lila långskjorta.

Jag tänkte försöka mig på att bjuda på bilder med de nya kläderna på också, men tyvärr kan jag bara erbjuda sådana här muppiga bilder när jag har tagit på mig själv i spegeln. Men det är alltid bättre än något.


Hursomhelst är det alltid roligt med lite nytt. Särskilt när det är gratis. Men jag har faktiskt gjort lite nyttiga saker också. Slängt en massa saker på Återbruket. Jodå, sorterat i olika containrar och varit en duktig miljömänniska. Så har jag handlat mat och hundmat också. Så nu hoppas jag att vi ska klara oss ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det sånna där jeans-leggings? Jättefina långskjortor! Nu blev jag sugen på lite Vero Moda shopping.. men alkoholhalten i blodet måste nog sjunka lite innan det bär av. :S