måndag 9 februari 2009

Min helg

Vilken underbar helg! I har ju varit här och det har kommit hur mycket snö som helst. Idag var det sådär sagolikt vackert ute med sol, gnistrande snö och typ 7-9 minus. Vi har haft det lugnt och skönt med bus i snön...

I har blivit "överfallen".

Jag undrar vem som bestämmer här...


Inte är det I i alla fall! :)

Bytet: En blöt lovika-vante. Som det numera är ett hål i. Hrm. Men...en ljusstake för en vante, eller vad säger du I? :)

...avnjutande av ett glas vin och gluttande på melodifestival.Vinet var en flaska som jag fått av grannen som tack för katt-vakteriet. Det ska tydligen vara något lokalt från den där skidorten i Italien. Faktiskt riktigt gott (vilket är ett ganska bra betyg från mig, som håller på att "lära mig" dricka rött vin för tillfället.)



...snöskottning...

...byggande av snölykta...



Otroligt tjusig om jag får säga det själv.

...hundpromenader...

...och kramar.

Min arm ser ut som en jättelång gummi-arm. Men den är riktig.

Så det var ju en mysig helg. Synd att den är slut bara. Men en sak är bra och det är att jag och I har bestämt att vi ska åka till Romme Alpin i mina hemtrakter (Dalarna) och åka slalom någon helg. Så kul...! Vi såg Sällskapsresan Snowroller och blev inspirerade. Jag har åkt slalom sedan jag var liten, men nu har jag inte åkt på 100 år. Inte sedan gymnasiet, närmare bestämt. Så jag misstänker att det kommer att vara lite ringrostigt. Men kul ju! Och jag kände att jag var tvungen att skriva ner det här också, så att I inte kan slingra sig ur den här lilla överenskommelsen när det väl börjar närma sig...:) Vi får börja i barnbacken. :)

Men nu sitter jag mest och undrar varför Skåne ligger så långt bort. Det är jättedumt ju. Kan man inte liksom skjuta det lite närmare? Om alla hjälper till...?

Svante är i alla fall sig själv igen nu. Diarrén är över, även om han var bra hängig där ett tag. Jag har dock inte fått något provsvar från lungsköljningen än, så vi väntar på telefonsamtalet fortfarande.

Sömntuta.

1 kommentar:

Unknown sa...

Dalarna har ett förslag att ni kommer hit och åker skidor i Romme helgen 21 mars för då tänkte vi bjuda ett gäng vänner på mat så vore skoj om ni oxå kunde vara med. (Om I klarar av en viss herre i hästsvans undrar dock G...;) Så bara ett förslag! *kram*