lördag 14 februari 2009

Vilken vinterdag!

Det är hur fint som helst ute idag. Massor med snö, några minus och gnistrande sol. Det är sådär vykortsfint liksom. Och nästan lite vårkänsla också (trots snön) för jag hörde fågelkvitter. Jag har en slappardag idag, men jag kunde inte låta bli att göra en liten tur med hundarna. Jag vill inte promenera för långt med Svante innan han är frisk, så vi tog en kortare tur ner till ån och klampade in i kohagen (det är ju inga kor där nu. Snökor finns inte här). Sedan slog vi oss ner där på höjden och solade. Såååå skönt! Jag skulle ha kunnat ligga där och blunda mot solen i evigheter. Men det blev lite kallt i rumpan efter ett tag, så...

Det var perfekt. Förutom att jag saknade I. Och bullar och varm choklad. Men som vanligt var det ju ingen som hade bakat några bullar hemma hos mig. (Jag måste prata med Inga om det, så hon skärper sig.)
Bjussar på lite bilder, hursomhelst. Ni får ursäkta min osminkade nuna och för dagen otvättade hår, men jag vill ändå förmedla den sköna solar-känslan liksom.




Inga kommentarer: